Hi havia somiat sovint. Seria ideal, fantàstic, poder sumar les meves
dues passions: l'astronomia i la gestió empresarial. Però mai no m'hi havia posat.
Fins que la
família i un bon grup d'amics i col·laboradors em varen animar a fer-ho. Per què no?
I vaig començar a
treballar-hi.
Primer la idea:
Leading-On, la meva empresa, està especialitzada en gestió del canvi. Els
nostres clients són empreses grans, i ajudem en desplegar els seus objectius
fent que l'organització s'alineï i s'activi vers els mateixos. Ens agrada el
que anomenem "la trinxera", treballar amb gent. Tenim
una metodologia pròpia, desenvolupada després de molts anys d'experiència en
càrrecs directius i de portar algunes idees de l'escola de negoci Wharton de la
Universitat de Pennsylvania. No som una
companyia de Powerpoint, ja m'enteneu.
Doncs bé, cóm podia incorporar a la nostra
metodologia l'astronomia i fer un producte totalment diferent a qualsevol
existent?
El primer que
vaig pensar és utilitzar l'astronomia per a despertar emoció. Si les dinàmiques
d'empreses les anàvem a fer sota un cel nocturn espectacular, despertaríem emocions,
la qual cosa faria que els participants quedessin més vinculats a les
discussions de negoci de la jornada i recordessin sempre aquella experiència. I
aquest va ser el primer motor que em va moure.
On són els
millors cels per portar-hi gent? Doncs
on estan ubicats els observatoris astronòmics, és clar. Així que em vaig posar
en contacte amb els principals observatoris a l'Estat Espanyol, per copsar cóm
ho veien i si estaven disposats a apostar. Recordo perfectament una conversa que vaig tenir amb la directora
d'un dels més prestigiosos observatoris, que em va dir:
"esto quieres hacer con empresas? No se ha hecho nunca, es una idea arriesgada". Llavors vaig saber que anava ben encaminat!
De seguida me'n
vaig adonar que, aquí, al costat de casa, a la zona del Montsec, tenim una
joia. Una meravella de cel. Un cel certificat mundialment amb el segell
Starlight, que s'atorga als millors firmaments del món. I un centre
absolutament únic, el Centre d'Observació de l'Univers (COU) del Parc Astronòmic
del Montsec. A un xic més de dues hores de Barcelona!
Dit i fet. Em
vaig posar en contacte amb ells, i des de l'inici tot van ser facilitats i
entusiasme. Hi vaig pujar, i el que vaig veure i sentir em va convèncer: el
Montsec era la zona, i el COU les instal·lacions on cristallitzaria el producte.
Allò em va animar
a seguir desenvolupant la metodologia. No n'hi havia prou amb l'emoció, hi
havia altres factors que s'havien de lligar per a que l'astronomia pogués tenir
un efecte pràctic en les discussions empresarials. Vaig crear dinàmiques,
exercicis, i xerrades, tot empaquetat, per poder discutir aspectes com la
gestió del canvi, la gestió de persones, la innovació, la gestió del risc, o la
pressa de decisions. I li vaig donar un nom al producte: "Un espai per
créixer".
Era un producte
Leading-On, que contava amb la participació inestimable del COU i del Parc Astronòmic, representats pel Salvador Ribas,
el director científic del COU, i pel Josep Vilajoiu, gerent del Parc. I del Jaume
León, director de l'agència Lleida i Tu, que s'havia d'encarregar de tota la
logística del producte (allotjaments, transports, etc.). Quina fortuna que vaig
tenir en la troballa dels meus socis en aquesta iniciativa!
El producte estava
creat. La metodologia esbossada i mig preparada. Sabia que tenia entre mans
quelcom absolutament innovador, diferent i fresc. Però ara necessitava el
primer client, la primera gran referència.
Vaig adreçar-me a
una molt important multinacional del sector farmacèutic, amb la que mai no
havíem treballat. A la primera visita, el seu Director General es va entusiasmar
amb la idea i hi va apostar immediatament. Va dir: "nosaltres serem el primer
client".
Els dies 16 i 17
d'abril vàrem inaugurar la iniciativa, amb el comitè de direcció d'aquesta
multinacional, incloent el seu Conseller Delegat i el seu Director General, i amb la presència a la benvinguda del Delegat del Govern de la Generalitat a Lleida. Varen ser dos
dies treballant i discutint aspectes empresarials, inspirats i emocionats per
l'astronomia.
I cóm va anar?
Dedicant-me als serveis, sé perfectament que, al final, el que val és l'opinió i
satisfacció del client. En aquest sentit, no puc estar més content. Vàrem rebre
comentaris molt positius, vam superar amb nota d'excel·lent l'enquesta de satisfacció, i el client es va oferir a servir de
referència i a donar testimoni de les bondats de la idea.
Què ve ara?
Preparar el material comercial per activar la venda del producte (inclourà
un vídeo, que promet ser un muntatge
espectacular), i preparar un pla de visites a empreses per a explicar-lo. De
moment, ja he començat a contactar amb clients coneguts, i és molt possible que
en les properes setmanes puguem tancar el nostre segon client en aquesta iniciativa.
Hem creat un producte innovador. No es tracta només de fer una activitat astronòmica, sinó
d'una metodologia que integra l'astronomia, en un seguit d'activitats i
continguts, per a activar les idees, agafar perspectiva, inspirar-se, i
incorporar coneixements útils per a l'empresa.
Si des de la
vostra vessant professional voleu conèixer més d'aquest producte,
sense compromís, no dubteu en contactar-me.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada