Empresa i
astronomia? És possible?
Aquesta és una
qüestió que em vaig plantejar ara fa un parell d'anys, davant els suggeriments
de familiars i amics. Coneixedors de les meves dues passions, m'encoratjaven a
intentar sumar aquests àmbits. Per què no un producte per empreses, que
utilitzés l'astronomia com element facilitador de dinàmiques de discussió de
negoci?
Després de tot,
Leading-On, la meva empresa de consultoria, és especialista en gestió del canvi
i persones, i fa molt de temps que treballem amb equips directius,
comandaments, i forces comercials, conduint sessions de treball sobre aspectes
clau de la seva activitat. I, a títol personal, l'astronomia ha anat ocupant,
cada cop més, una part important de la meva agenda. Per què no provar-ho?
La llavor d'una
idea es va anar desenvolupant. Seria una metodologia innovadora, pionera. No hi
havia referències similars, ni res que s'hi assemblés. Justament, aquesta era
la gran oportunitat.
No, no es
tractava de pujar un grup d'executius a un observatori, a observar el cel. Això
no té cap mèrit. És una activitat divertida, interessant,... i ja està. Havia
de ser quelcom que impactés en el negoci, en les problemàtiques del client.
Havia de ser una metodologia, que agrupés un seguit d'activitats, d'exercicis,
de discussions, que vehiculessin el treball sobre les temàtiques clau que el nostre
client necessités.
Amb un primer esbós
d'aquesta metodologia, vàrem trobar els socis ideals. Per un costat, el Parc
Astronòmic del Montsec, que hi va creure, i amb el que vàrem arribar de seguida
a un acord de col·laboració per realitzar allà les activitats. Per un altre, l'empresa Tu i Lleida, especialista
en serveis turístics en el territori, que ens resoldria tots els aspectes
logístics, com ara allotjaments, desplaçaments, etc. Com una bombolla, l'entusiasme
dels Consells Comarcals de la Noguera i
del Pallars, de la Diputació de Lleida, i dels pobles de la regió es va sumar
al nostre propi.
No vàrem trigar
gaire en aconseguir el primer gran èxit. Una gran empresa que hi va creure, i
es va convertir en el primer client. El comitè de direcció d'una multinacional
farmacèutica va ser la primera referència d'un producte que naixia amb molta
il·lusió, i amb l'orgull de ser realment una innovació en tota regla.
Els aprenentatges
de la primera edició ens varen permetre millorar, i introduir nous elements en
les dinàmiques de treball. I així vàrem anar sumant clients. Noms molt
rellevants en el seus sectors. Grans multinacionals, amb equips de vegades vinguts
des de fora.
Avui aquella idea
de fa dos anys és un producte assentat, i enregistrat sota la marca "A
space to grow" ("Un espai per créixer"), que oferim en varis
idiomes. Seguim sent pioners, i el producte no para de enriquir-se amb noves
experiències i idees.
La il·lusió dels
que treballem a Leading-On segueix, també, en alça. Preparem novetats, alguna
d'elles bastant espectacular. La veu ha corregut, i hem rebut interès d'altres
llocs, d'Espanya però també de fora, que s'han posat en contacte amb nosaltres
per exportar la metodologia.
Empresa i astronomia.
Què més podia demanar?
Podeu trobar més
informació al web de Leading-On: Un espai per créixer.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada