diumenge, d’agost 04, 2013

Cap a Poblet, a divulgar astronomia, de la ma d'Sternalia

El proper dissabte, dia 10, l’empresa Sternalia torna a organitzar l’activitat “El Cel de Poblet”, de la que ja us vaig parlar.

La novetat, per a mi, és que aquest cop col·laboraré com un dels dos astrònoms que portaran l’activitat.
El “Cel de Poblet” inclou, a més de l’observació (que es fa a l’heliport del monestir, un espai únic amb visió als 360 graus), una nit a l’hostatgeria i una visita guiada al monestir durant el matí següent.

 
Ja us explicava cóm em va impressionar l’entorn en el que es du a terme aquesta activitat. La extraordinària tranquil·litat de l’interior del temple, escoltant als monjos en els seus càntics. La sensació d’estar fent una de les coses que més m’agrada, divulgar astronomia, en un lloc ple d’història i misticisme.

L’anterior vegada, vaig anar com observador, per aprendre del bon fer dels companys Alexandre i Enric, divulgadors titulars d’aquesta activitat. Aquest cop, m’il·lusiona anar-hi com a divulgador també. Per a aquesta ocasió, portaré un dels meus telescopis, un “tot-terreny” 20 cms motoritzat.
La divulgació consistirà en una explicació, làser en ma, d’allò que es pot veure a ull nu (si el cel està com el darrer cop, la gent pot al·lucinar), Via Làctia inclosa. Seguida per l’observació a través dels telescopis.

Al web d’Sternalia hi podeu trobar més informació, com ara les dates en les que és previst repetir l’activitat i les instruccions per apuntar-s’hi.
Aprofito per a comunicar-vos que, properament, espero “inaugurar”, dins les activitats divulgatives pràctiques que organitza Estels i Planetes, l’activitat d’observació del Sol, a través de telescopi solar i amb algun element que permeti la interactivitat amb els assistents. Com ja us podeu imaginar, l’organització d’aquest tipus d’activitat és molt més senzilla que les observacions nocturnes. I el Sol,  tot i la seva omnipresència,  és un gran desconegut per al públic en general i, a l’hora, un objecte ple de detalls sorprenents i espectaculars. Per tot plegat, estic acabant de planificar l’equipament i la logística, i ho tiraré endavant. Ja us diré.

De moment, cap a la Conca de Barberà!

0 comentarios:

Publica un comentari a l'entrada

Categories

Estels i Planetes

TOP